ראיון אישי עם ד"ר אריק פרל – התחברות מחדש

דר' אריק פרל מתגורר בלוס אנג'לס, הוא ושיטת הריפוי שלו באמצעות התחברות מחדש

Reconnective Healing   : ו The Reconnection
מעוררים עניין רב בקרב רופאים מובילים וחוקרים רפואיים בבתי חולים ובאוניברסיטאות ברחבי העולם.

דר' פרל מלמד אנשים כיצד לרפא אחרים ולרפא את עצמם, בעזרתם של תדרים חדשים הנמצאים בפעם הראשונה נגישים לאנושות. מעל 70,000 איש ברחבי העולם מטפלים ,בניהם 10% אנשי  רפואה:רופאים,אחיות,תראפי סטים וכו'. מטפלים בתדרי התחברות מחדש.  השתתף בסרט living the matrix- וכתב את רב המכר שתורגם ב-32 שפות בעולם: התחברות מחדש -"רפא אחרים רפא עצמך"

שלום דר' אריק פרל נשמח להכיר אותך קצת יותר לעומק לקראת ביקורך בישראל

תוכל לספר לנו על הילדות שלך ?

כילד סיפרו לי שקלטתי דברים במהירות אך השתעממתי מהם מהר. הייתי בעל דמיון פורה וסקרנות מילאה את חיי. מגיל צעיר מאוד מצאתי את עצמי שואל שאלות ומביך את המורות בשאלות בקשר  ל"על טבעי" . ביתי היה מצע מעניין למפגשים עם אנשי רוח , אומנים ובעלי עניין.כך שגם בהיותי ילד נהניתי מהאווירה המגוונת והסקרנות מצאה שותף.

ספר לנו על תחנות משמעותיות בדרך שלך ?
זיכרון אהוב מילדותי הוא סבתי היקרה, אישה ממוצא רוסי יהודי ,מלאת חיים עמה ביליתי את הבקרים בקטיף תותים ובהכנת ארוחת בוקר . עד שיום בהיר יצאה מחיי.

כלבתי היקרה סילק שהייתה עימי מרגע הולדתי עד גיל 10 שבהם סיימה את חייה, היה עוד רגע של פרידה מדמות אהובה ומוכרת עליה התרפקתי בגעגועים.  הרגע בו נסעתי לישראל ללמוד באוניברסיטת ירושלים שם חוויתי את אחת השנים היפות והמשמעותיות בחיי. הבחירה בכירופרקטיקה כמקצוע אשר אפשר לייעוד לעזור לאחרים להתממש.  החוויות הראשונות בהם חוו אנשים ריפוי והמסע בעקבות הריפוי שהביא לכתיבת ספרי:  התחברות מחדש –"רפא אחרים רפא עצמך "

שתף בקושי או משבר ואיך צלחת אותו ?
מרגע בו החלטתי לבדוק (כמה שניתן היה לבדוק) מה קורה לי או ליתר דיוק מה קורה לאחרים בזמן ריפוי,נחשף בפניי עולם שלא ידע להסביר, להנחות ולתת לי כלים מה עושים?מה נכון.כל אחד אמר לי מה לעשות וכל אחד גרם לי להפנים עוד פחד ,עוד אמצעי …  יצאתי מבולבל,חווה תסכול כי הריפוי איבד מעוצמתו ולא הבנתי מה עשיתי לא נכון?!
ברגע שהחלטתי לעזוב את הדברים,לתת לכל הפחדים המבוססים על הגנות,דעות קדומות ,וצעצועי הילינג –כלים שונים ואמצעים שונים ליצור אווירה כזו או אחרת ,  גיליתי את האמת הפשוטה והנקייה שנמצאת בתוכי והיא פשוט -להקשיב לה.

אז חוויתי את התחושה המרגשת כמו ילד שניגלה בפניו עולם חדש ,סקרן ומלא התרגשות … מזכיר לכם איזה ילד

מתי אדם קורא לעצמו מורה או מטפל ?
הרופא, מורה,הילר הם פה בשביל ללמד את האחרים, הם האחריות שלנו להמשיך וללמד את הלקוחות שלנו בכדי שהם ימשיכו ללמד אחרים. אנחנו ילדי האלוהים –כלי ריק שבא לפה לאימא אדמה להתמלא , אנחנו צריכים ללמד אותם והאמת היא שהם חזרו בחזרה לכאן ללמד אותנו להיות כלים ריקים בחזרה. אנו חייבים להתבונן בהם ללא שיפוט. ביום שהם באמת יבינו את המסר, הרווח שלנו הוא הפנים שלהם כשהם מסתכלים עלינו ואומרים כשאגדל אני רוצה להיות כמוך!

איך אתה משלב דרך רוחנית עם המציאות היום יומית ?
דרך רוחנית היא דרך חיים המשתקפת בכל מעשה בחיי היום יום של האדם. אין דרך רוחנית מוקצבת לזמן, מקום או חברה. הביטוי של הרוח ביום יום הוא ליישם הלכה למעשה את עקרונותיך, דרכך וביטויים בכל צעד אפשרי. מרגע שאתה נכנס לסופרמרקט ועד הרגע בו אתה מלמד. ומאותו הרגע בה אתה נכנס הביתה והופך להיות אב או אם.

מהי ההגדרה שלך לאדם רוחני ?
אנו הרוח-בחיינו את החיות . חלק מהחוויה הרוחנית היא לגלות את האמת ואת התחושה של מי אנחנו באמת? לגלות את הרוח כאן על פני היקום .האמת והחושים הם שיזכירו לנו לגלות שאנו הרוח !

ספר וסרט שהשפיעו עליך ?
הסרט שהשפיע עליי:  " התחייה " –של אלן בורשטיין, סרט לא דתי אך מעניין, מבוסס על אישה בשם עדנה מאי שלאחר תאונת דרכים מתה על שולחן הניתוחים…רק כדי לחזור חזרה לחיים. זמן קצר מאוחר יותר היא מגלה שיש לה כוח לרפא –מעין "הנחת ידיים" מרפאת. היא הייתה נוגעת באנשים ומכניסה לתוכם תדר של אהבה, משחררת אותם מסימפטומי המחלה .. ומאפשרת להם להירפא.

שני היבטים מעניינים חיברו אותי לסרט זה: האחד הסבתא של עדנה קראו לה סבתא פרל, שאמרה מעניין שאנשים זקוקים למחלה בכדי לקבל אהבה !וזה היופי בהבנה של הסרט. זהו אחד ההיבטים עליהם אני כותב בספרי –שהאינטליגנציה האלוהית יודעת מתי ואיך לרפא את האדם ואם בכלל.  דבר שני –הדמיון של החוויה החוץ גופית אותה עברה עדנה גיבורת הסרט לבין מה שאימי עברה בלידתה אותי. התיאור בסרט תיאר במדויק את החוויה של אימי וחשתי שכל פעם מחדש אני מציץ לתוך משהו מוכר….משהו שאני כמעט זוכר…..

מפתחות חנוך- דר' גץ גיימס הורטק.  זהו ספר שהשפעתו על חיי מרובה .מה שמאוד מעניין שגיליתי שלושה דברים שאי אפשר לעשות עם הספר הזה: לדפדף,לקרוא ולהבין. חוץ מזה זהו ספר מעניין, בעיקר פרקים 314 ו-317 לפעמים מבינים חלק , לפעמים חלק אחר ולבסוף מבינים הכול, ועם זה התוכן של הספר הזה הוא מפתח לגלות עמוק יותר את ההבנה של הריפוי החדש שנקרא הריקונקטיב הילינג-Reconnective healing שחוקרים מחפשים ונמצא כאן נגיש על הפלנטה בפעם הראשונה. כפי שהסופר דר' ג.גיימס הורטק אומר: מפתחות חנוך הוא תיאוריה הריקונקשיין Reconnection -התחברות מחדש הריקונקטיב הילינג –Reconnective healing  הם המעשי של אותה עבודה והבנה.

האם הניו אייג' היא תופעה חולפת לדעתך ?
אני לא אוהב את המונח ניו אייג',זה נשמע כאילו זה זמן אחר ,עד שנבין מה זה ניו אייג' הזמן יחלוף ונהיה כבר ישנים.כל רגע הוא חדש!  ניו אייג הינו משהו מתחלף –לעולם ועד. כל עוד שנקרא לזה ניו אייג' זו לא בחירה טובה כי זה נותן לזה להישמע שמה שהיה קודם ישן, משמע כל מה שישן ניתן למחיקה. כל הזמן היה חדש כי אנו מתחדשים בכל יום : בהמשכיות, בהתפתחות, אבולוציה ולצערנו אנו נאלצים להתמודד עם מילים של ניו אייג' ,ככל שנמשיך להיות מעורבים נהיה מעורבים באמון לשמור אותנו כאן, לאלץ אותנו לקבל אשליה של עולמות נפרדים. אנו ניתן לזה להשתחרר –לפחדים ולאתגר את עצמנו ללמוד עוד ועוד אהבה, מלאות, חיים וחיבור.

האם כדאי ללכת אחרי מורה ולהתמיד איתו או רצוי להחליף מורים ?
היום יש לנו מורים רבים אך לא כל מורה הוא מאסטר. המורים שלנו אומרים לנו לבוא וללמוד עוד …המאסטרים אומרים לנו לא לחזור. המאסטר מזהה שהוא לא מלמד אותנו מההתחלה הוא מלמד אותנו להיות מחוברים עם ההכרה וההוויה שלנו. המורה רוצה שנמשיך למלא את הכסא –המאסטר לא רוצה אותנו בכסא, הם רוצים את הכסא למען תלמיד אחר שיש אמת אחרת ללמד. המורה מרגיש מלא כבוד כשאנו עוקבים אחרי שיטותיו והוראותיו, המאסטר יגיד לכם שהדרך היחידה שבאמת תכבדו אותו היא להעביר את הטכניקה בעצמה למאסטרים שבנו, המאסטרים שבנו יכולים באמת להיות בשקט שבחיינו במקום בו נהיה עדים, צופים ללא שיפוט .

מהם הגבולות שאתה מציב אל מול התלמידים ?
אין גבולות! הגבולות הם כשאנו מאמינים בפחד, במזל, ש-לא מספיק,יש צורך להגן על עצמנו. לגרום למודעות, לגרום למודעות של הפחד כל פעם שנתרכז לעשות תנועה כזו או אחרת נגרום לפחד ו….כל פעם שנגרום לעצמנו להרגיש או שננסה להוציא החוצה את האנרגיה הרעה, לנער ידיים, שנשים צמיד להגנה אנו נגרום לפחד ולהיווצרות של פירוד מהאחר, מהאחד, מהבריאה ולחוות ניתוק ואשליה של היפרדות. הילינג נמצא במקום של אהבה, מלאות וחיבור. אנו לא יכולים לתת מתנה שאנו לא מוכנים לקבל בעצמנו. אנו לא יכולים לתת מתנה של הילינג, אהבה ואור, כל עוד אנו פוחדים מגבולות שנמצאים אי שם. אנו חייבים לאתגר את עצמנו ולקבל את הפחדים, להוציא כמו ילד ולאסוף איתנו את המודעות לצעוד לעבר האור. כך שהפחדים שלנו ישתנו ,כך שנכיר שהחושך לא קיים באמת –הוא היחד שהיה במקום בו הרשנו לעצמנו לזהור, להאיר לרוח וההבעה של אלוהים כפי שאנחנו.

מהם עיקרי התורה שלך ?
זה משהו חדש ושונה ! זהו ספקטרום של אנרגיה אור ומידע שלא נחווה במדע עד היום. זוהי אומנות ריפוי ללא מגע יד אדם, אלו הם תדרים הנמצאים בפעם הראשונה נגישים לבני האדם. תדרים אלה מביאים בשורה של התפתחות אבולוציונית וריפוי. כל אלה מתהווים דרך מערכת מחברת ומתחברת מחדש ע"י: אנרגיה אור ומידע . אלה מאפשרים ריפוי איזון וויסות בכל המערכות :גופני-מנטאלי-רגשי ורוחני ובעוד גופים שאין לנו מילים עבורם. מאיצים תהליכים בחייו של האדם בהתאם להתפתחותו הרוחנית ,זו הפעם הראשונה שמערכות מקבילות מתחברות ויוצרות סנכרון מעצים ומרפא.

איך משלבים דרך רוחנית עם המציאות היום יומית ?
מצא את הפילוסופיה שלך- תחייה אותה כל יום ובכל דרך, התבונן בחוקים של היקום כשהם מדגימים לך את היופי בכל פרפר, שיר, בצליל העלים הנושבים ברוח ובשקט המתמזג עם השלג. עם אלה תתחיל לראות חוכמה ,אינטליגנציה של היקום כפי שהיא מדגימה לך בבירור עיצוב של הגוף המושלם. תבחין שהגוף זקוק לכלום כדי לאסוף אליו צריך רק לדעת לא לפחד. ועם המודעות הזו אתה תחווה יותר ויותר אור שנמצא בפנים ועם המודעות הזו אנו הופכים למזכירים לכל אחד מיהו ברגע שייפגש עם האהבה ,אור, ובעושינו כך הצפיפויות הופכות לרטט אחר ,כל דבר עם אור מאתגר עד שלא נשאר כלום .

אז כאן נכון לאותו אדם בזמן הזה לתת לאתגרים שיפלו והילינג הוא כזה פשוט !כל דבר מסובך מזה בא לעבוד, למכור לנו משהו אחר.  כאשר אדם מחליט לקחת לו גורו, לעיתים הוא קצת מאבד את זהותו ומחקה את הגורו, האם זה בסדר?  אדם צריך להיות גורו לעצמו לא לאף אחד אחר. כאשר אנו מחקים מעתיקים זה סוג של חנפנות לפעמים בלקיחת רעיונות של אלה שאנו מסתכלים עליהם מגבוה מאפשרים לנו לגדול, אך בו זמנית לא הביאו אותך לכאן על האדמה להיות האדם הזה.

הביאו אותך לכאן בכדי שתהיה הכי טוב באופן אינדודואלי. לכל אחד בין אם הוא גורו מורה,שר,או בעל תואר רשמי כזה או אחר לא נשים את חיינו בהמתנה עד שנהיה מוכנים לחקור ולגלות את עצמנו.

בעולם הרוחני מסתובבים גם הרבה שרלטנים כיצד ניתן לדעת שלא בחרנו אחד כזה כמורה ?
לעקוב אחרי האינסטינקטים, האינטואיציה ובעיקר תחושת הבטן! אתה יכול לחשוב על כך עם המוח אבל תרשה להחלטות להיעשות ע"י תחושות הבטן. אם אתה מתפתח ,מתרחב וגודל אז זהו המורה בשבילך!

לעיתים נשמעת ביקורת על חיי המותרות של מורים וגורואים, האם מורה רוחני צריך ללבוש בגדים פשוטים או יכול ללכת עם בגדי מעצבים ולנסוע במרצדס ?
השגשוג וההצלחה הם הזכות שלנו לחיבור האלוהי .כל אחד מאיתנו מקבל החלטות שעוזרות לחייו.ועם כל זאת אנו מקבלים החלטות שמתאימות לנו כיחידים . לדוגמא: אני נוהג ברכב טויוטה משנת 1995 ,רכב יחסית ישן ונראה עייף אך אני לא רואה סיבה לשנות זאת כרגע. אני גם יודע שיגיע הרגע שבו אחליט לקנות מכונית יקרה יותר. כשאעשה זאת אני מאמין שאני אהיה אותו האדם שנכנס פנימה. יש אנשים האומרים שכסף הוא הרוע של היקום וכשהם אומרים זאת הם מצטטים את התנ"ך. אבל האמת שהם לא: כי האהבה את הכסף היא רעה הכסף הוא נייטרלי אנו נותנים לו את הערך של טוב או רע, שלילי –חיובי. כל אדם יכול ללבוש בגדי מעצבים ולנהוג ברכב יקר אם זה מתאים לו.

מה העצה הכי טובה שאתה יכול לתת ?

העצה הטובה ביותר עבורכם: קחו את המתנה המופלאה שניתנה לנו בעידן חדש ומרגש זה לקחת אחריות על חייכם ויזום את השינוי. להתחבר אל מקורות העוצמה המקוריים ,מלאי הפוטנציאל שבתוככם ולאפשר הגעה מקסימאלית של חיי בריאות,רווחה ואושר.

ברגע שתאפשרו לעצמכם לחוות זאת תאפשרו לאחרים לחוות זאת.במילים אחרות כשאנו מאפשרים לעצמנו ללמוד-אמת,טוהר,יושר,הקשבה ומודעות של מי אנחנו אז נרשה לעצמנו לזהור כמו האור-כפי שהננו. אנו נהיה מקור השראה לאחרים כמו שאמר הילל הזקן: " ואהבת לרעך כמוך" –לפני אלפי שנים

והיום בעידן החדש: התחברות מחדש- " רפא אחרים רפא עצמך". במקום שיש אור ומידע אין חושך,יש שינוי !.

עמודים